میکروسکوپ جراحی مجهز به سیستم فیلم برداری(محصولی از شرکت زایس آلمان) با حضور مهندسین شرکت مارستان در کلینیک اورولوژی پژوهشکده مورد نصب، راه اندازی و بهره برداری قرار گرفت.

یزدفردا :میکروسکوپ جراحی مجهز به سیستم فیلم برداری(محصولی از شرکت زایس آلمان) با حضور مهندسین شرکت مارستان در کلینیک اورولوژی پژوهشکده مورد نصب، راه اندازی و بهره برداری قرار گرفت.

در همین راستاو با حضور متخصصین ارولوژیست مرکز (آقایان دکتر سراج الدین وحیدی، دکتر معین، دکتر امیرحیدری و دکتر صمد زارع) و همچنین تکنیسین اتاق عمل اورولوژی آموزش های لازم جهت کار با دستگاه فوق انجام گرفت. پس از پایان آموزش نیز متخصصین اورولوژیست بصورت عملی با عملکرد دستگاه بیشتر آشنا شده و به تبادل نظر در زمینه استفاده بهینه از این سیستم در اعمال جراحی مردان و نیز استفاده در طرح های تحقیقاتی پرداختند.


لازم به ذکر است که این میکروسکوپ پیشرفته جراحی با هزینه ای بالغ بر 000/000/700/1 ریال از محل اعتبارات پژوهشکده علوم تولیدمثل و مساعدت ریاست محترم دانشگاه خریداری گردیده است و جهت استفاده در اعمال جراحی در مردان آزواسپرمیا کاربرد وسیعی دارد.


انتظار می رود با راه اندازی این دستگاه شاهد افزایش روز افزون بیماران مراجعه کننده به این پژوهشکده مخصوصاً بیماران مرد با مشکل آزو اسپرمیا باشیم.
با وجود این میکروسکوپ همچنین انتظار می رود اعمال جراحی نظیر TESE(استخراج اسپرم از بافت بیضه) با موفقیت بسیار بالاتری صورت گرفته و در نتیجه باعث افزایش شانس این بیماران در IVF خواهد شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا